0
Koszyk
W koszyku nie ma jeszcze produktów
0 sztuk 0,00 zł
Razem 0,00 zł
VAT (wliczony): 0,00 zł
Zamknij
zobacz produkty

Regulamin

Sklep internetowy dostępny pod adresem https://akcesoriabmw.pl („Sklep Online”) prowadzony jest przez Premium Arena JTB Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Łodzi (92-412), przy ul. Rokicińskiej 190, wpisaną do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Łodzi Śródmieścia w Łodzi, XX Wydział Gospodarczy pod nr KRS 0001085321, REGON: 101319344, NIP: 9471980505, kapitał zakładowy w wysokości 10.555.000 zł, w całości wpłacony („ Spółka”). Regulamin określa ogólne warunki, zasady oraz sposób sprzedaży prowadzonej przez Premium Arena JTB Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Łodzi (92-412), przy ul. Rokicińskiej 190, za pośrednictwem Sklepu Online oraz określa zasady i warunki świadczenia przez Spółkę usług nieodpłatnych drogą elektroniczną. Sklep umożliwia zakup oryginalnych akcesoriów BMW dla nieograniczonej grupy odbiorców, a także oryginalnych części zamiennych BMW dla podmiotów prowadzących działalność w zakresie naprawy i konserwacji samochodów i motocykli.

Pojęcia użyte w niniejszym Regulaminie oznaczają:

Dane osobowe – wszelkie informacje dotyczące zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osoby fizycznej przetwarzane przez Sprzedawcę w celu prawidłowego świadczenia Usług określonych w niniejszym Regulaminie.

Formularz rejestracyjny – formularz wypełniany przez Użytkownika w celu założenia Konta dostępny pod adresem https://akcesoriabmw.pl.

Gość – Kupujący, który nie założył Konta w Sklepie Online.

Hasło - ciąg znaków wybranych przez Użytkownika podczas Rejestracji w Sklepie Online, wykorzystywanych w celu zabezpieczenia dostępu do Konta Klienta.

Klient/Usługobiorca – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, która zamierza złożyć zamówienie, lub która złożyła zamówienie w Sklepie Online; osoba fizyczna nie mająca ukończonych 18 lat lub nie mająca pełnej zdolności do czynności prawnych na złożenie zamówienia musi mieć zgodę przedstawiciela ustawowego/opiekuna. Klient posiada również status Usługobiorcy, w rozumieniu przepisów u.ś.u.d.e.).

Klient Biznesowy - osoba prawna oraz przedsiębiorca, który nie są przedsiębiorcą, , o których mowa w art. 3855 Kodeksu cywilnego (osoby fizyczna zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej), którym uprzednio Sprzedawca nadał status Klienta Biznesowego, po spełnieniu warunków wskazanych w Regulaminie, mająca dostęp do sklepu z oryginalnymi częściami zamiennymi BMW funkcjonującego w ramach Sklepu Online.

Konsument - osoba fizyczna dokonującą z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.

Konto – udostępnione przez Sprzedawcę, po rejestracji Klienta miejsce na serwerze, do którego Klient uzyskuje dostęp po zalogowaniu się, pozwalające na gromadzenie i modyfikację Danych osobowych oraz innych danych w Sklepie Online, w tym zawierające historię zamówień i wpłat.

Login – ciąg znaków wprowadzanych przez Użytkownika w Sklepie Online na etapie tworzenia Konta umożliwiający późniejszą identyfikację Użytkownika podczas korzystania ze Sklepu Online. Posiadanie Loginu jest konieczne do uzyskania dostępu do Konta.

Przedsiębiorca korzystający z ochrony konsumenckiej - Klient będący osoba fizyczną zawierającą Umowę Sprzedaży bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez tę osobę działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.

Przepisy z zakresu ochrony danych osobowych - rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.Urz.UE.L Nr 119, str. 1) – zwane inaczej „RODO” oraz Ustawie z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1781)..

Regulamin – niniejszy Regulamin sklepu internetowego „Sklep Online”. Regulamin jest dostępny pod adresem https://akcesoriabmw.pl/regulamin.

Sklep Online – sklep internetowy dostępny pod adresem https://akcesoriabmw.pl

Sprzedawca/Usługodawca – Premium Arena JTB Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Łodzi (92-412), przy ul. Rokicińskiej 190, wpisaną do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Łodzi Śródmieścia w Łodzi, XX Wydział Gospodarczy pod nr KRS 0001085321, REGON: 101319344, NIP: 9471980505, dokonująca sprzedaży Towarów znajdujących się w ofercie Sklepu Online. Sprzedawca posiada również status Usługodawcy, w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1513 z późn. zm., dalej: u.ś.u.d.e).

Środki komunikacji elektronicznej – rozwiązania techniczne, w tym urządzenia teleinformatyczne i współpracujące z nimi narzędzia programowe, umożliwiające indywidualne porozumiewanie się na odległość przy wykorzystaniu transmisji danych między Systemami teleinformatycznymi, a w szczególności poczta elektroniczna.

System teleinformatyczny – zespół współpracujących ze sobą urządzeń informatycznych i oprogramowania, zapewniający przetwarzanie i przechowywanie, a także wysyłanie i odbieranie danych poprzez sieci telekomunikacyjne za pomocą właściwego dla danego rodzaju sieci urządzenia końcowego w rozumieniu u.ś.u.d.e ).

Towar – części i akcesoria oferowane do sprzedaży przez Sprzedawcę w Sklepie Online i szczegółowo tam opisane.

Umowa – umowa oznacza wykonanie usługi, które następuje przez wysyłanie i odbieranie danych za pomocą systemów teleinformatycznych, na indywidualne żądanie Usługobiorcy, bez jednoczesnej obecności stron, przy czym dane te są transmitowane za pośrednictwem sieci publicznych Umowa o świadczenie Usług zawierana pomiędzy Usługodawcą a Usługobiorcą z chwilą akceptacji Regulaminu w trakcie korzystania z Usług pod adresem https://akcesoriabmw.pl i nie wymaga sporządzenia odrębnej umowy.

Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży zawierana na odległość pomiędzy Sprzedawcą a Klientem dotycząca Towaru i zawierana z chwilą potwierdzenia przez Sprzedawcę Zamówienia.

Usługi – usługi świadczone drogą elektroniczną przez Usługodawcę na rzecz Usługobiorcy za pośrednictwem Sklepu Online; w tym: założenie konta, logowanie, obsługa konta, złożenie Zamówienia, dostarczanie informacji związanych z produktem i realizacją Zamówień, płatności i dostaw. Część z Usług dostępna jest wyłącznie dla Usługobiorców, którzy założyli Konto w Sklepie (Użytkownicy).

Użytkownik – Usługobiorca, który założył Konto w Sklepie Online.

Zamówienie – złożenie zamówienia zakupu Towaru za pośrednictwem Sklepu Online (zamówienie stanowi ofertę Użytkownika).

1. Postanowienia ogólne

Niniejszy Regulamin określa:

1. rodzaj, zakres i warunki świadczenia usług drogą elektroniczną, a w szczególności warunki zawierania i rozwiązywania umów o świadczenie takich usług oraz zawierania umów sprzedaży Towarów, wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się usługodawca, zakaz dostarczania przez usługobiorcę treści o charakterze bezprawnym, zasady przetwarzania danych osobowych oraz tryb postępowania reklamacyjnego i prawo odstąpienia od umowy,

2. prawa i obowiązki Sprzedawcy i Klienta związane ze świadczeniem usług drogą elektroniczną oraz zawieraniem umów sprzedaży na odległość,

3. zasady dokonywania Zamówień za pośrednictwem Sklepu Online,

2. Warunki ogólne, zakaz dostarczania treści bezprawnych

2.1. Wymagania techniczne niezbędne do współpracy z Systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Usługodawca, są następujące:

a/ komputer albo inne urządzenie mobilne (smartfon, tablet), umożliwiające połączenie z siecią Internet,

b/ przeglądarka internetowa umożliwiająca wyświetlanie na ekranie urządzenia dokumentówHTML,

c/ aktywne konto poczty elektronicznej.

2.2. Usługodawca zastrzega, że korzystanie ze Sklepu Online może wiązać się ze standardowym ryzykiem związanym z wykorzystywaniem sieci Internet. Zaleca się przedsięwzięcie odpowiednich czynności w celu ich zminimalizowania.

2.3. Zakazane jest dostarczania przez Usługobiorcę treści o charakterze bezprawnym. Przez treści bezprawne należy rozumieć w szczególności treści propagujące nienawiść, przemoc, naruszające prawa autorskie lub zniesławiające inne osoby lub podmioty. Usługodawca zastrzega sobie prawo do usuwania takich treści i blokowania dostępu do nich, a w szczególnych przypadkach zastrzega sobie prawo do zablokowania Konta Użytkownika, który je zamieszcza.

3. Rejestracja, założenie konta, logowanie

3.1. Utworzenie i korzystanie z Konta jest bezpłatne.

3.2. Do złożenia Zamówienia w Sklepie Online nie jest wymagane założenie Konta przez Usługobiorcę.

3.3. W celu Rejestracji, Klient powinien wypełnić formularz rejestracyjny udostępniony przez Sprzedawcę na stronie Sklepu Online i przesłać wypełniony formularz rejestracyjny drogą elektroniczną do Sprzedawcy poprzez wybór odpowiedniej funkcji znajdującej się w formularzu rejestracyjnym. Podczas Rejestracji Klient ustala indywidualne Hasło.

3.4. W trakcie wypełniania formularza rejestracyjnego, Klient ma możliwość zapoznania się z Regulaminem, akceptując jego treść poprzez oznaczenie odpowiedniego pola w formularzu.

3.5. W trakcie Rejestracji Klient może dobrowolnie wyrazić zgodę na wysyłanie przez Usługodawcę informacji handlowych, w tym marketing bezpośredni poprzez zaznaczenie odpowiedniego pola formularza rejestracyjnego. W takim przypadku Sprzedawca wyraźnie informuje o celu zbierania danych osobowych Klienta, podstawach prawnych przetwarzania a także o znanych Sprzedawcy lub przewidywanych odbiorcach tych danych.

3.6. Wyrażenie przez Klienta zgody wysyłanie informacji handlowych, o której mowa w pkt 3.5 powyżej, nie warunkuje możliwości zawarcia ze Sprzedawcą umowy o świadczenie drogą elektroniczną usługi prowadzenia Konta Klienta. Zgoda może być w każdej chwili cofnięta, poprzez złożenie Sprzedawcy stosownego oświadczenia Klienta. Oświadczenie może zostać przykładowo przesłane na adres Sprzedawcy za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres rodo@bednarek.com.pl.

3.7. Usługodawca, po otrzymaniu prawidłowo uzupełnionego Formularza rejestracyjnego, prześle na podany przez Użytkownika Adres poczty elektronicznej wiadomość zawierającą link aktywacyjny służący do dokończenia procesu rejestracji w Sklepie Online. Z chwilą aktywacji zawarta zostaje umowa o świadczenie drogą elektroniczną usługi Konta Klienta.

3.8. Logowanie do Konta w Sklepie Online odbywa się z wykorzystaniem Loginu oraz unikalnego hasła znanego jedynie uprawnionemu Użytkownikowi.

3.9. Usługobiorca akceptuje konieczność podania Adresu poczty elektronicznej. Adres ten stanowi konieczną formę jego identyfikacji. Podany adres będzie wykorzystywany do wszelkiej korespondencji związanej ze świadczeniem Usług oraz sprzedażą Towarów. Usługobiorca zobowiązuje się do zaktualizowania Adresu poczty elektronicznej, w przypadku jego zmiany, w ustawieniach założonego Konta.

3.10. Usługobiorca, który zarejestrował Konto na stronie Usługodawcy, rozwiązuje umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną poprzez zgłoszenie żądania usunięcia Konta. Usługodawca usuwa zarejestrowane Konto niezwłocznie.

4. Przyjmowanie i realizacja zamówień

4.1. Realizacja Zamówień jest możliwa jedynie na terenie Rzeczypospolitej Polskiej.

4.2. Aktualne informacje na temat dostępnych Towarów są zamieszczane na stronie internetowej Sklepu Online znajdującego się pod adresem https://akcesoriabmw.pl

4.3. Informacje i zdjęcia dotyczące Towarów podane na stronie internetowej Sklepu Online wraz z ceną i opisem nie stanowią oferty w rozumieniu art. 66 Kodeksu Cywilnego lecz są zaproszeniem do składania ofert zawarcia umowy sprzedaży w rozumieniu art. 71 Kodeksu cywilnego.

4.4. W celu zawarcia Umowy Sprzedaży należy złożyć zamówienie na stronie Sklepu Online pod adresem https://akcesoriabmw.pl. Składając zamówienie Klient dokonuje:

a/ wyboru zamawianych Towarów,

b/ oznaczenia sposobu dostawy oraz adresu dostawy,

c/ wskazania danych do faktury VAT, jeżeli do transakcji ma zostać wystawiona i wysłana faktura VAT. Klient może wyrazić zgodę na otrzymywanie faktur w formie elektronicznej – faktury wysyłane będą na adres e-mail wskazany przez Klienta,

d/ potwierdzić, że jest się świadomym, iż zamówienie pociąga za sobą obowiązek dokonania płatności poprzez aktywowanie przycisku „Zamawiam z obowiązkiem zapłaty” ,

e/ opłacić zamówienie w jeden ze wskazanych w punkcie 7 Regulaminu, sposobów płatności.

4.5. Niezwłocznie po złożeniu Zamówienia Sprzedawca prześle Klientowi na podany przez niego Adres poczty elektronicznej wiadomość o otrzymaniu i potwierdzeniu Zamówienia, zawierającą szczegóły złożonego Zamówienia, w postaci oznaczenia Towaru, ceny Towaru i zasad jej uiszczania, terminu i sposobu realizacji Zamówienia.

4.6. Klient składając Zamówienie zawiera umowę sprzedaży Towaru ze Sprzedawcą w chwili potwierdzenia zamówienia przez Sprzedawcę (przyjęcie oferty Kupującego) zgodnie z pkt. 4.5. powyżej.

5. Ceny towarów

5.1. Wszystkie ceny Towarów zamieszczone na stronie internetowej Sklepu Online są podawane w złotych polskich (PLN) i są cenami brutto, zawierającymi podatek VAT w wysokości obowiązującej w dniu dokonywania zakupu.

5.2. Cena podana przy każdym Towarze jest wiążąca w chwili złożenia zamówienia przez Klienta.

5.3. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany cen Towarów znajdujących się w ofercie Sklepu Online, wprowadzania nowych Towarów do oferty, przeprowadzania i odwoływania akcji promocyjnych w Sklepie Online lub wprowadzania w nich zmian. Uprawnienia te nie mają wpływu na ceny Towarów w Zamówieniach złożonych przed datą wejścia w życie zmiany ceny, warunków akcji promocyjnych lub wyprzedaży.

5.4. Ceny towarów znajdujące się w Sklepie Online nie zawierają kosztów dostawy, których wysokość zależy od wybranego sposobu dostarczenia Towaru do kupującego i podawane są przy wyborze sposobu dostawy. Całkowity koszt zamówienia, obejmujący cenę Towaru wraz z kosztami dostawy wskazany jest w koszyku przed złożeniem zamówienia przez Klienta.

6. Czas realizacji zamówienia

6.1. Czas doręczenia Towaru to suma czasu realizacji zamówienia przez Sprzedawcę oraz czasu dostawy przez przewoźnika, zgodnie z poniższymi postanowieniami. Sprzedawca informuje na stronie Sklepu Online o przybliżonym czasie realizacji zamówienia.

6.2. Czas realizacji zamówienia jest to czas pomiędzy przyjęciem zamówienia do realizacji przez Sprzedawcę potwierdzonego wiadomością zgodnie z pkt. 4.5 i wysłaniem Towaru przez Sprzedawcę, z uwzględnieniem dni roboczych. Maksymalny czas realizacji zamówienia to 30 dni.

6.3. Zamówienie na Towary o różnym czasie realizacji jest wysyłane w chwili skompletowania całego Zamówienia. Termin wysyłki Towaru jest równy najdłuższemu czasowi realizacji poszczególnych Zamówień.

6.4. Zamówienia są realizowane na adres wskazany przez Klienta, za pośrednictwem firmy kurierskiej zgodnie z pkt. 6.3. Regulaminu powyżej. Istnieje także możliwość osobistego odbioru

Towaru we wskazanej przez Klienta lokalizacji Sprzedawcy:

- salon Premium Arena JTB sp. z o.o., ul. Rokicińska 190, 92-412 Łódź,

- salon Premium Arena JTB sp. z o.o., al. Włókniarzy 48, 91-348 Łódź,

- salon Premium Arena JTB sp. z o.o., al. Wrocławska 18A, 95-082 Dobroń,

- salon Premium Arena JTB sp. z o.o., ul. Wrocławska 50A, 62-800 Kalisz,

Odbiór osobisty Towaru jest bezpłatny.

7. Płatności

7.1. Klient może wybrać następujące formy płatności za zamówione Towary:

a) przelew bankowy na rachunek bankowy Sprzedawcy (w tym przypadku realizacja zamówienia rozpoczęta zostanie po przesłaniu Klientowi przez Sprzedawcę potwierdzenia przyjęcia zamówienia oraz po wpłynięciu środków na rachunek bankowy Sprzedawcy);

b) karta płatnicza lub przelew bankowy poprzez zewnętrzny system płatności PayU, obsługiwany przez firmę PayU S.A. z siedzibą w Poznaniu (w tym przypadku realizacja zamówienia rozpoczęta zostanie po przesłaniu Klientowi przez Sprzedawcę potwierdzenia przyjęcia zamówienia oraz po otrzymaniu z systemu PayU informacji o pozytywnym zakończeniu przeprowadzonej płatności). Wszystkie regulaminy i materiały informacyjne dla klientów dotyczące płatności, dostępne są na stronie internetowej https://poland.payu.com/.;

c) gotówką za pobraniem, płatność Dostawcy przy dokonywaniu Dostawy (w tym przypadku realizacja zamówienia zostanie rozpoczęta po przesłaniu Klientowi przez Sprzedawcę potwierdzenia przyjęcia zamówienia);

d) zapłata przy odbiorze Towaru, w wybranej lokalizacji Sprzedawcy (w tym przypadku realizacja zamówienia zostanie rozpoczęta po przesłaniu Klientowi przez Sprzedawcę potwierdzenia przyjęcia zamówienia).

7.2. Klient powinien dokonać płatności za zamówienie w wysokości wynikającej z zawartej Umowy sprzedaży w terminie 7 Dni roboczych, jeżeli wybrał formę przedpłaty.

7.3. W wypadku niewywiązania się przez Klienta z płatności w terminie, o którym mowa w punkcie 7.2 Regulaminu, Sprzedawca wyznacza Klientowi dodatkowy termin na dokonanie płatności i informuje o nim Klienta na Trwałym nośniku. Informacja o dodatkowym terminie na dokonanie płatności zawiera również informację, że po bezskutecznym upływie tego terminu, Sprzedawca odstąpi od Umowy sprzedaży. W wypadku bezskutecznego upływu drugiego terminu na dokonanie płatności, Sprzedawca prześle Klientowi na Trwałym nośniku oświadczenie o odstąpieniu od umowy na podstawie art. 491 Kodeksu Cywilnego.

8. Reklamacje

8.1. Uprawnienia Konsumenta w związku z brakiem zgodności Towaru z umową

8.1.1. Sprzedawca ponosi wobec Konsumenta odpowiedzialność za brak zgodności Towaru z Umową sprzedaży istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili, chyba że termin przydatności Towaru do użycia, określony przez Sprzedawcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, jest dłuższy. Domniemywa się, że brak zgodności Towaru z umową, który ujawnił się przed upływem dwóch lat od chwili dostarczenia towaru, istniał w chwili jego dostarczenia, o ile nie zostanie udowodnione inaczej lub domniemania tego nie można pogodzić ze specyfiką Towaru lub charakterem braku zgodności Towaru z umową. Sprzedawca nie może powoływać się na upływ terminu do stwierdzenia braku zgodności Towaru z umową, jeżeli brak ten podstępnie zataił.

8.1.2. Towar jest zgodny z Umową sprzedaży, jeżeli zgodne z Umową sprzedaży pozostają w szczególności jego:

a) opis, rodzaj, ilość, jakość, kompletność i funkcjonalność, a w odniesieniu do Towarów z elementami cyfrowymi – również kompatybilność, interoperacyjność i dostępność aktualizacji;

b) przydatność do szczególnego celu, do którego jest potrzebny Konsumentowi, o którym Konsument powiadomił Sprzedawcę najpóźniej w chwili zawarcia Umowy sprzedaży i który Sprzedawca zaakceptował.

8.1.3. Ponadto Towar, aby został uznany za zgodny z Umową sprzedaży, musi:

a) nadawać się do celów, do których zazwyczaj używa się Towaru tego rodzaju, z uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa, norm technicznych lub dobrych praktyk;

b) występować w takiej ilości i mieć takie cechy, w tym trwałość i bezpieczeństwo, a w odniesieniu do Towarów z elementami cyfrowymi - również funkcjonalność i kompatybilność, jakie są typowe dla Towaru tego rodzaju i których Konsument może rozsądnie oczekiwać, biorąc pod uwagę charakter Towaru oraz publiczne zapewnienie złożone przez Sprzedawcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, w szczególności w reklamie lub na etykiecie, chyba że Sprzedawca wykaże, że:

- nie wiedział o danym publicznym zapewnieniu i oceniając rozsądnie, nie mógł o nim wiedzieć,

- przed zawarciem Umowy sprzedaży publiczne zapewnienie zostało sprostowane z zachowaniem warunków i formy, w jakich publiczne zapewnienie zostało złożone, lub w porównywalny sposób,

- publiczne zapewnienie nie miało wpływu na decyzję Konsumenta o zawarciu Umowy sprzedaży;

c) być dostarczany z opakowaniem, akcesoriami i instrukcjami, których dostarczenia Konsument może rozsądnie oczekiwać;

d) być takiej samej jakości jak próbka lub wzór, które Sprzedawca udostępnił Konsumentowi przed zawarciem umowy, i odpowiadać opisowi takiej próbki lub takiego wzoru.

8.1.4. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności Towaru z Umową sprzedaży w zakresie, o którym mowa w pkt 8.1.2. i 8.1.3., jeżeli Konsument, najpóźniej w chwili zawarcia Umowy sprzedaży, został wyraźnie poinformowany, że konkretna cecha Towaru odbiega od wymogów zgodności z Umową określonych powyżej, oraz wyraźnie i odrębnie zaakceptował brak konkretnej cechy Towaru.

8.1.5. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności Towaru z Umową sprzedaży wynikający z niewłaściwego zamontowania Towaru, jeżeli:

a) zostało ono przeprowadzone przez Sprzedawcę lub na jego odpowiedzialność;

b) niewłaściwe zamontowanie przeprowadzone przez Konsumenta wynikało z błędów w instrukcji dostarczonej przez Sprzedawcę lub osobę trzecią (w przypadku Towaru z elementami cyfrowymi).

8.1.6.Jeżeli Towar jest niezgodny z Umową sprzedaży, Konsument może żądać jego naprawy bądź wymiany.

8.1.7. Sprzedawca może dokonać wymiany, gdy Konsument żąda naprawy, lub Sprzedawca może dokonać naprawy, gdy Konsument żąda wymiany, a doprowadzenie do zgodności Towaru z Umową sprzedaży w sposób wybrany przez Konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy. Jeżeli niemożliwość lub nadmierność kosztów dotyczą zarówno naprawy, jak i wymiany, Sprzedawca może odmówić doprowadzenia Towaru do zgodności z Umową. W takim przypadku Konsument może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy. Przy ocenie nadmierności kosztów dla Sprzedawcy uwzględnia się wszelkie okoliczności sprawy, w szczególności znaczenie braku zgodności Towaru z umową sprzedaży, wartość Towaru zgodnego z Umową sprzedaży oraz nadmierne niedogodności dla Konsumenta powstałe wskutek zmiany sposobu doprowadzenia Towaru do zgodności z Umową sprzedaży.

8.1.8. Sprzedawca dokonuje naprawy lub wymiany Towaru w rozsądnym czasie od chwili, w której Sprzedawca został poinformowany przez Konsumenta o braku zgodności Towaru z Umową sprzedaży.

8.1.9.Koszty napraw lub wymiany Towaru ponosi Sprzedawca. Konsument jest obowiązany udostępnić Sprzedawcy Towar podlegający naprawie lub wymianie w celu jego odebrania, które odbywa się na koszt Sprzedawcy.

8.1.10.Jeżeli Towar został zamontowany przed ujawnieniem się braku zgodności Towaru z Umową sprzedaży, Sprzedawca demontuje Towar oraz montuje go ponownie po dokonaniu naprawy lub wymiany albo zleca wykonanie tych czynności na swój koszt.

8.1.11. Konsument może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, jeżeli Towar jest niezgodny z Umową sprzedaży, gdy:

a. Sprzedawca odmówił doprowadzenia Towaru do zgodności z Umową sprzedaży;

b. Sprzedawca nie doprowadził Towaru do zgodności z Umową sprzedaży;

c. brak zgodności Towaru z umową występuje nadal, pomimo że Sprzedawca próbował doprowadzić Towar do zgodności z Umową sprzedaży;

d. brak zgodności Towaru z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia natychmiastowe obniżenie ceny albo odstąpienie od Umowy sprzedaży;

e. z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on Towaru do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta.

8.1.12. Obniżona cena musi pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z Umowy sprzedaży, w jakiej wartość Towaru niezgodnego z Umową sprzedaży pozostaje do wartości Towaru zgodnego z Umową sprzedaży. Zwrot należności powstałej wskutek skorzystania z prawa obniżenia ceny następuje nie później niż w terminie 14 dni o dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o obniżeniu ceny.

8.1.13. Sprzedawca może nie przyjąć oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy sprzedaży, jeśli wykaże, że brak zgodności Towaru z Umową sprzedaży jest nieistotny.

8.1.14. W razie odstąpienia od Umowy sprzedaży Konsument niezwłocznie zwraca Towar Sprzedawcy na jego koszt. Sprzedawca zwraca cenę nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania Towaru lub dowodu jego odesłania.

8.1.15. Wszelkie reklamacje związane z Towarem lub realizacją Umowy Konsument składa w wybranej przez siebie formie (pisemnie, email, osobiście w siedzibie Sprzedawcy). W zawiadomieniu powinny zostać wskazane co najmniej: imię, nazwisko i adres zgłaszającego reklamację, określenie reklamowanego towaru, w zakresie w jakim jest to właściwe dla danego jego rodzaju (np. nazwa, producent, kolor, rozmiar), dowód zakupu reklamowanego towaru, opis niezgodności towaru i termin w jakim wada została dostrzeżona, a w stosownych przypadkach także okoliczności uzasadniające reklamację.

8.1.16.W terminie do 14 dni od dnia złożenia Reklamacji Sprzedawca ma obowiązek się do niej ustosunkować.

8.1.17. Usługobiorca ma prawo skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia tych roszczeń w postaci w szczególności: 1) skorzystania z pośrednictwa rzeczników praw konsumenta przy Urzędzie Ochrony Konkurencji i Konsumentów na wniosek Usługobiorcy lub 2) skorzystania z pośrednictwa prywatnych instytucji zajmujących się mediacją z inicjatywy Usługobiorcy na zasadach określonych indywidualnie przez te instytucje.

8.1.18. Postanowienia niniejszego rozdziału stosuje się również do Przedsiębiorców korzystających z ochrony konsumenckiej.

8.2. Uprawnienia Przedsiębiorców związane z jakością Towaru

8.2.1. Zgodnie z art. 558 § 1 Kodeksu Cywilnego odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za sprzedawane Towary wobec Klienta, posiadającego status przedsiębiorcy (nie korzystającego z ochrony konsumenckiej) jest wyłączona.

8.3. Gwarancja jakości

8.3.1. Usługodawca nie jest producentem Towarów.

8.3.2. Producent ponosi odpowiedzialność z tytułu gwarancji sprzedanego Towaru na warunkach oraz przez okres wskazany w warunkach gwarancyjnych. Obowiązki gwaranta i uprawnienia Użytkownika, a także informacje niezbędne do wykonania uprawnień z gwarancji producenta (takie jak: nazwa i adres gwaranta lub jego przedstawiciela na terenie Rzeczpospolitej Polskiej, czas trwania i zasięg terytorialny ochrony gwarancyjnej, uprawnienia przysługujące w razie stwierdzenia wady oraz) określone są w warunkach gwarancyjnych producenta.

9. Odstąpienie od umowy sprzedaży

9.1. Klient będący Konsumentem albo Przedsiębiorcą korzystającym z ochrony konsumenckiej może zrezygnować z Towaru kupionego u Sprzedającego za pośrednictwem Sklepu Online bez podania przyczyny w ciągu 14 dni od daty w której objął posiadanie Towaru lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Klienta weszła w posiadanie Towaru, zgodnie z Ustawą o prawach konsumenta.

9.2. Konsument oraz Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta może odstąpić od Umowy sprzedaży składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu. Oświadczenie to może zostać złożone przykładowo pisemnie na adres Sprzedawcy, tj.: Premium Arena JTB sp. z o.o. oddział Kalisz, ul. Wrocławska 50A, 62-800 Kalisz, lub też za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres Sprzedawcy, tj.: sklep@akcesoriabmw.pl. Oświadczenie można złożyć na formularzu, którego wzór stanowi załącznik do Regulaminu. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.

9.3. W przypadku odstąpienia od Umowy sprzedaży jest ona uważana za niezawartą.

9.4. Jeśli Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta złożył oświadczenie o odstąpieniu od Umowy sprzedaży, zanim Sprzedawca przyjął jego ofertę, oferta przestaje wiązać.

9.5. Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta, lub Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta o odstąpieniu od Umowy sprzedaży, zwrócić mu wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszt Dostawy Towaru do Konsumenta, lub Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta, lub Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta do chwili otrzymania z powrotem Towaru, lub dostarczenia przez Konsumenta, lub Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta dowodu odesłania Towaru, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.

9.6. Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta ma obowiązek zwrócić Towar Sprzedawcy niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym odstąpił od Umowy sprzedaży. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Towaru na adres Sprzedawcy przed upływem tego terminu. Towar należy odesłać na adres: Premium Arena JTB sp. z o.o. oddział Kalisz, ul. Wrocławska 50A, 62-800 Kalisz.

9.7. Konsument albo Przedsiębiorca korzystający z ochrony konsumenckiej ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.

9.8. Sprzedawca dokonuje zwrotu wszystkich należności poniesionych przez Klienta, związanych bezpośrednio z zakupem Towaru, w tym kosztów dostarczenia Towaru, w ciągu 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Klienta o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży.

9.9. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta chyba, że Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.

9.10. Sprzedający nie przyjmuje przesyłek odesłanych za pobraniem.

9.11. Koszt bezpośredni zwrotu Towaru w przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedaży pokrywa Klient.

9.12. Prawo odstąpienia od Umowy sprzedaży nie przysługuje Konsumentowi oraz Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta w odniesieniu do umów, w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.

9.13. Wzór formularza o odstąpieniu od umowy, z którego może skorzystać Użytkownik stanowi Załącznik do Regulaminu.

9.14. Klient ma możliwość dokonania Zwrotu Towaru za pośrednictwem strony: https://wygodnezwroty.pl/

10. Dane osobowe

Klauzula informacyjna dotycząca danych osobowych znajduje się w zakładce: RODO

11. Usługi nieodpłatne

11.1. Sprzedawca świadczy na rzecz Klientów, drogą elektroniczną usługi nieodpłatne:

a) Formularz kontaktowy;

b) Prowadzenie Konta Klienta;

c) Korzystanie z Elektronicznego Formularza Zamówienia, ma charakter jednorazowy i kończy się w momencie złożenia Zamówienia za jego pomocą lub w chwili wcześniejszego przerwania procesu składania Zamówienia przez Usługobiorcę.

d) Usługa Elektroniczna Newsletter jest świadczona bez ograniczenia czasowego. Usługobiorca może w każdej chwili, bez konieczności podawania przyczyny, zrezygnować z otrzymywania Newslettera, wysyłając odpowiednie oświadczenie do Usługodawcy – drogą mailową na adres: sklep@akcesoriabmw.pl lub pisemnie na adres: ul. Wrocławska 50A, 62-800 Kalisz.

11.2. Usługi wskazane w pkt 11 ust. 1 powyżej świadczone są 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę.

11.3. Sprzedawca zastrzega sobie możliwość wyboru i zmiany rodzaju, form, czasu oraz sposobu udzielania dostępu do wybranych wymienionych usług, o czym poinformuje Klientów w sposób właściwy dla zmiany Regulaminu.

11.4. Usługa Formularz kontaktowy polega na wysłaniu za pomocą formularza umieszczonego na Stronie Internetowej Sklepu wiadomości do Sprzedawcy.

11.5. Rezygnacja z usługi nieodpłatnej Formularz kontaktowy, możliwa jest w każdej chwili i

11.6. Usługa Prowadzenie Konta Klienta dostępna jest po dokonaniu Rejestracji na zasadach opisanych w Regulaminie i polega na udostępnieniu Klientowi dedykowanego panelu w ramach Strony Internetowej Sklepu, umożliwiającego Klientowi modyfikacje danych, które podał podczas Rejestracji, jak też śledzenia stanu realizacji zamówień oraz historii zamówień już zrealizowanych.

11.7. Klient, który dokonał Rejestracji może zgłosić Sprzedawcy żądanie usunięcia Konta Klienta, przy czym w przypadku zgłoszenia żądania usunięcia Konta Klienta przez Sprzedawcę, może ono zostać usunięte do 14 dni od zgłoszenia żądania.

12. Postanowienia końcowe

12.1. Regulamin wchodzi w życie w dniu 1 sierpnia 2025 r.

12.2. Usługodawca na żądanie Usługobiorcy udostępni treść niniejszego Regulaminu w sposób umożliwiający jego pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie za pomocą Systemu teleinformatycznego, którym posługuje się Usługobiorca.

12.3. Usługodawca zastrzega sobie prawo do zmiany postanowień Regulaminu, z zastrzeżeniem punktu 12.4-12.7 poniżej.

12.4. Usługodawca zobowiązuje się do poinformowania Usługobiorcy o zmianach dokonanych w Regulaminie poprzez umieszczenie jednolitego tekstu Regulaminu na stronie internetowej Sklepu Online pod adresem: www.akcesoriabmw.pl/regulamin oraz bezpośrednie poinformowanie Usługobiorcy drogą elektroniczną na podany przez niego Adres poczty elektronicznej.

12.5. Zmiany dokonane w Regulaminie wchodzą w życie po upływie 7 dni od momentu udostępnienia jego treści na stronie internetowej Sklepu Online i bezpośredniego poinformowania zgodnie z pkt. 12.4 powyżej.

12.6. Zamówienia złożone przed wejściem w życie zmian Regulaminu, zgodnie z pkt 12.5. są realizowane na podstawie zapisów treści Regulaminu obowiązującego w dniu złożenia.

12.7. W przypadku określonym w punkcie 12.5. Usługobiorca ma prawo rozwiązać Umowę natychmiastowo lub z zachowaniem 7-dniowego okresu wypowiedzenia według wyboru Usługobiorcy, i to w terminie 14 dni po uzyskaniu informacji o zmianie postanowień Regulaminu w wyniku bezpośredniego poinformowania Usługobiorcy, zgodnie z pkt 12.4 powyżej, poprzez poinformowanie drogą elektroniczną lub pisemnie Usługodawcy. Zaniechanie poinformowania Usługodawcy w ww. terminie 14 dni oznacza, że Usługobiorca zaakceptował zmieniony Regulamin.

12.8. Przez dni robocze rozumie się: dni od poniedziałku do piątku z wyłączeniem świąt i dni ustawowo wolnych.

12.9. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie zastosowanie mają przepisy Kodeksu cywilnego, Przepisy z zakresu ochrony danych osobowych, Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, Ustawy o prawach konsumenta oraz innych przepisów prawa.

13. Zasady obsługi Klienta Biznesowego (sklep z częściami zamiennymi BMW)

13.1. Postanowienia niniejszego rozdziału mają zastosowanie wyłącznie do Klientów Biznesowych, zarejestrowanych i mających konto Klienta Biznesowego, którzy uzyskują w ten sposób możliwość dokonywania zakupów oryginalnych części zamiennych BMW w dedykowanej części sklepu. W przypadku dokonywania zakupów w części sklepu przeznaczonej dla Klientów Biznesowych, oferującej oryginalne części zamienne BMW, niniejsze postanowienia mają pierwszeństwo w stosowaniu w przypadku rozbieżności z pozostałą częścią Regulaminu.

13.2. Zamówienia w części sklepu przeznaczonej dla Klientów Biznesowych mogą być składane wyłącznie przez osoby prawne oraz przedsiębiorców, którzy nie są przedsiębiorcami, o których mowa w art. 3855 Kodeksu cywilnego (osoby fizyczne zawierające umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej), a także przez upoważnione osoby działające w ich imieniu, jednakże w żadnym przypadku przez konsumentów w rozumieniu art. 221 KC, którym uprzednio Sprzedawca nadał status Klienta Biznesowego, po spełnieniu warunków z punktu 3 poniżej (dalej „Klient Biznesowy”).

13.3. Sprzedawca nie akceptuje jakichkolwiek regulaminów i ogólnych warunków sprzedaży (zakupów) przyjętych i stosowanych przez Klienta Biznesowego.

13.4. Status Klienta Biznesowego, nadaje Sprzedawca po wypełnieniu przez Klienta formularza rejestracyjnego, zgodnie z punktem 3 Regulaminu, po dokonaniu weryfikacji i spełnieniu przez Klienta następujących warunków:

a/ prowadzenie działalności gospodarczej w formie jednoosobowego przedsiębiorcy, bądź spółki prawa handlowego,

b/ prowadzenie działalności w poniższym zakresie:

- według klasyfikacji PKD 2007:

45.11.Z - Sprzedaż hurtowa i detaliczna samochodów osobowych i furgonetek;

45.20.Z - Konserwacja i naprawa pojazdów samochodowych, z wyłączeniem motocykli;

45.40.Z - Sprzedaż hurtowa i detaliczna motocykli, ich naprawa i konserwacja oraz sprzedaż hurtowa i detaliczna części i akcesoriów do nich;

- według klasyfikacji PKD 2025:

46.71.Z - Sprzedaż hurtowa pojazdów silnikowych, z wyłączeniem motocykli;

47.81.Z - Sprzedaż detaliczna pojazdów silnikowych, z wyłączeniem motocykli;

95.31.A - Naprawa mechaniczna i serwisowa pojazdów silnikowych, z wyłączeniem motocykli;

95.31.B - Naprawa blacharsko-lakiernicza oraz konserwacja pojazdów silnikowych, z wyłączeniem motocykli;

95.31.C - Działalność usługowa detailingu pojazdów silnikowych, z wyłączeniem motocykli;

95.32.Z - Naprawa i konserwacja motocykli; potwierdzone właściwymi kodami PKD, zgodnie z aktualnymi danymi zawartymi w CEIDG, KRS;

c/ złożenie oświadczenia, iż umowy za pośrednictwem sklepu dedykowanego dla Klienta Biznesowego, zawierane będą bezpośrednio na potrzeby działalności gospodarczej wskazanej w punkcie b/ powyżej.

13.5. Sprzedawca może odmówić Klientowi nadania statusu Klienta Biznesowego, pomimo spełnienia warunków wskazanych w punkcie 3, bez podawania przyczyny.

13.6. Sprzedawca nada status Klienta Biznesowego lub odmówi nadania takiego statusu w ciągu pięciu (5) dni roboczych, licząc od daty rejestracji zgłoszenia. Akceptacja zostanie potwierdzona wiadomością e-mail. Po pomyślnej rejestracji konto Klienta Biznesowego zostanie utworzone, a logowanie następować będzie poprzez podanie danych dostępowych (adres e-mail i hasło).

13.7. Oryginalne części zamienne BMW nabywane za pośrednictwem części sklepu przeznaczonej dla Klienta Biznesowego, mogą być przeznaczone jedynie do wykorzystania we własnej działalności gospodarczej Klienta Biznesowego w zakresie świadczenia usług naprawy i konserwacji pojazdów samochodowych oraz motocykli. Dalsza odsprzedaż tych części jest wykluczona. Naruszenie powyższego zakazu skutkować będzie pozbawieniem statusu Klienta Biznesowego i możliwości nabywania oryginalnych części BMW w sklepie, a także odpowiedzialnością odszkodowawczą Klienta Biznesowego.

13.8. Sprzedawcy przysługuje prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży zawartej z Klientem Biznesowym w terminie 14 dni od dnia jej zawarcia. Odstąpienie od Umowy Sprzedaży w tym wypadku może nastąpić bez podania przyczyny i nie rodzi po stronie Klienta Biznesowego żadnych roszczeń w stosunku do Sprzedawcy.

13.9. Z chwilą wydania przez Sprzedawcę Towaru przewoźnikowi, na Klienta Biznesowego przechodzą korzyści i ciężary związane z Towarem oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia Towaru.+

13.10. Zgodnie z art. 558 § 1 Kodeksu Cywilnego odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za Produkt wobec Klienta Biznesowego jest wyłączona. W mocy pozostają postanowienia punktu 8.3 Regulaminu dotyczące gwarancji jakości.

13.11. W odniesieniu do Klientów Biznesowych Sprzedawca może dokonać jednostronnej zmiany Regulaminu w każdym czasie. Zmiana nie będzie miała zastosowania do złożonych przed jej wprowadzeniem zamówień.

13.12. Wszelkie spory z Klientem Biznesowym zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę spółki Sprzedawcy.

13.13. W odniesieniu do Klientów Biznesowych rozdział 8.1, jak również rozdział 9 Regulaminu nie mają zastosowania.

Załączniki

Załącznik nr 1 – Formularz odstąpienia od Umowy

Katalog części BMW i MINI
Przeglądaj i znajdź potrzebne części - łatwo, szybko i bez pomyłek
Oryginalne części i akcesoria
Kupując w naszym sklepie masz pewność jakości i 100% oryginalności BMW i MINI
Ekspresowa wysyłka
Do paczkomatu lub kurierem - darmowa dostawa już od 399 zł
Bezpieczne zakupy
Zaufane i szyfrowane płatności Blik, szybki przelew, karta, PayPo